Ermawan , Duddy (2000) ANALISIS PERSEPSI PEMAKAI INFORMASI AKUNTANSI, AKUNTAN BUKAN AKUNTAN PUBLIK, MASVARAKAT UMUM DAN AKUNTAN PUBLIK TERHADAP TUGAS AKUNTAN PUBLIK. Masters thesis, PROGRAM PASCASARJANA UNIVERSITAS DIPONEGORO .
| PDF - Published Version 2263Kb |
Abstract
ABSTRACT This research is used to obtain empirical evidence concerning with the perception of accounting information users, accountant of non¬public accountants, public and public accountants on the public Accountants' task. Besides, it is done to test the differences of perception Of accounting information users, accountant of non-public accountant, and of public in which each of them is compared to the perception of public accountants on public accountants' task. This method is used by questionnaire instrument. The mode of communication used is mail survey. Time dimension of the research is cross sectional mode that carried on in 2001. The data of the research are analyzed to examine the assumed hypothesis by means of test analysis and Mann-Whitney test and one way Anova test as confirmation. The results show that accounting information users, public, public accountant significantly perceive that public accountants' task have been done satisfactorily, Whereas accountant of non-public accountants perceive the public accountants' task unsatisfactorily. In addition, based on the different perception test of the accounting information users, accountant of non-public accountants and public, each of them is compared to the perception of public accountants to the public accountants' task, they are significantly not different.The implications of this study is relevant for public accountants to evaluate and use the study result to improve public accountant performance in order to satisfy all interesting parties ( public ) in relation with accountant public task INTISARI Penelitian ini dilakukan untuk mendapatkan bukti empiris mengenai persepsi pemakai informasi akuntansi, akuntan bukan akuntan publik , mayarakat umum dan akuntan publik terhadap tugas akuntan publik. Selain itu penelitian dilakukan untuk menguji perbedaan persepsi pemakai informasi akuntansi, akuntan bukan akuntan publik dan masyarakat umum , masing-masing dibandingkan dengan persepsi akuntan publik terhadap tugas akuntan publik. Penelitian dilakukan bersifat survey dengan menggunakan instrumen Kuesioner. Sedangkan modus komunikasi yang digunakan adalah mail survey. Dimensi waktu dalam penelitian ini adalah cross sectional, dilakukan pada tahun 2001. Alat analisis untuk menguji hipotesis yang diajukan dengan uji mean dan uji Mann-Whitney -serta uji one way Anova sebagai konfirmasi. Hasil penelitian menunjukan bahwa pemakai informasi akuntansi, masyrakat umum, akuntan publik secara signifikan mempersepsikan tugas akuntan publik telah dilaksanakan secara layak/ memuaskan (satisfactory), sedangkan akuntan bukan akuntan publik mempersepsikan tugas akuntan publik tidak dilaksanakan secara layak/ memuaskan . Disamping itu , berdasarkan uji perbedaan persepsi pemakai informasi akuntansi, akuntan bukan akuntan publik dan masyarakat umum, masing-masing dibandingkan dengan persepsi akuntan publik terhadap tugas akuntan publik , adalah tidak berbeda secara signifikan .Implikasi dari hasil penelitian ini, memberikan kesempatan bagi Akuntan Publik untuk mengevaluasi dan menggunakan hasil studi dalam rangka meningkatkan kinerja akuntan publik,sehngga dapat memuaskan semua pihak yang berkepentingan dengan pelaksanaan tugasnya.
Item Type: | Thesis (Masters) |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences > HF Commerce > HF5601 Accounting |
Divisions: | School of Postgraduate (mixed) > Master Program in Management |
ID Code: | 9998 |
Deposited By: | Ms upt perpus3 |
Deposited On: | 05 May 2010 15:25 |
Last Modified: | 05 May 2010 15:25 |
Repository Staff Only: item control page