Arijani B. D, Veronica (2003) ANALISIS PENGELOLAAN MANAJEMEN SUMBER DAYA MANUSIA SEBAGAI PENENTU KINERJA HOTEL BERBINTANG DI JAWA TENGAH. Masters thesis, program Pascasarjana Universitas Diponegoro.
| PDF - Published Version 2995Kb |
Abstract
The analysis of human resource management as a decisive of star hotel performance in Central Java, have tendencies (1) to know effect organized Human Resource Management (HRM) Variable at performance in star hotel. This Variable us to definition on organisation performance. Another goal in this research is (2) different performance analysis between 2 and 3 star hotel and, 4 and 5 star hotel after organized HRM have been done. Research design applied was on observational research subject in Senior Executives. Sample was drawn as purposive with definitely criteria. Data were collecting through from question, which have been filled by respondent. And result will be examination as qualitative and quantitative with SPSS/PC and Chi- Square program. The Result showed that (1) performance that use organized FIRM has different exist on 2&3 star hotel and 4&5 star hotel, (2) organized FIRM have correlation with worker. Based on the result, research managerial implication are (1)1 1RM that use with effectively have not influence directly on occupation, but this program will effective use on internal organisation (2) organized HRM must exist on selection and recruitment process (3) organized HRM will support to get training and knowledge growth. Penelitian berjudul "Analisis Pengelolaan Manajemen Sumber Daya Manusia sebagai Penentu Kinerja Hotel Berbintang di Jawa Tengah" mempunyai tujuan: (1) mengetahui hubungan antara variabel pengelolaan MSDM dengan kinerja pada hotel bintang 2 dan 3, dan pada hotel bintang 4 dan 5 sebagai penentu kinerja organisasi; (2) menganalisis ada atau tidaknya perbedaan kinerja hotel bintang 2 dan 3 dengan hotel bintang 4 dan 5 setelah menerapkan pengelolaan MSDM. Subjek dad penelitian ini adalah para manajer & supervisor yang sampelnya dipilih berdasarkan kriteria yang jelas. Data yang dikumpulkan menggunakan kuisioner yang diisi oleh para responden. Hasil yang diperoleh dianalisa menggunakan program SPSS/PC dan Chi-Square. Hasil penelitian menunjukkan: (1) penerapan kinerja pada hotel bintang 2, dan 3 dengan hOtel bintang 4 dan 5 memang berbeda nyata; (2) ada hubungan pengelolaan MSDM dengan kinerja. Implikasi manejerialnya adalah ) pengelolaan MSDM tidak berpengaruh langsung pada output yang berupa meningkatnya tingkat hunian. akan tetapi penekanannya lebih pada internal organisasi; (2) melakukan proses seleksi dan rekrutmen yang terarah dan sesuai tujuan; (3) memberikan program pelatihan dan pengetahuan sebagai cara yang baik dalam mengelola hasrat karyawan.
Item Type: | Thesis (Masters) |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences > HD Industries. Land use. Labor > HD28 Management. Industrial Management |
Divisions: | School of Postgraduate (mixed) > Master Program in Management |
ID Code: | 9983 |
Deposited By: | Mr UPT Perpus 2 |
Deposited On: | 04 May 2010 11:54 |
Last Modified: | 04 May 2010 11:54 |
Repository Staff Only: item control page