NURCHOLIS, LUTFI (1998) ANALISIS INSTRUMEN PEMASARAN UNTUK MENINGKATKAN PENJUALAN LIFT PADA PT TAXIING RAYA ELOK. Masters thesis, Program Pascasarjana Universitas Diponegoro.
| PDF - Published Version 1528Kb |
Abstract
The thesis took PT Tanjung Raya Elok Jakarta as an object research. It deal with the tendency to identify some factors influencing the drop of sales and to defined strategies to increase the sales of TRE lift produced by PT Tanjung Raya Elok and Munich lift produced by Lift Material Gmbh. and Co. West Germany. The result of the research is expected to be applied as an alternative solution for PT Tanjung Raya Elok in increasing sales volume of B. Multiple regression analysis over variables of product variation quantity, price and frequency of promotion. The variable of product has significant influence (effect) toward sales. The other variables, Re price, and promotion also significant influence toward sales. Chow test result showed that regression from sales was significant, so they required different strategic implementation. The analysis on the factors influencing the fall of sales could be concluded that the decrease sales was merely resulted from internal marketing factor of PT Tanjung Raya Elok such as the low frequency of promotion, quantity of product variation, and rise in prices. Marketing mix strategies that as good as possible to do are increase frequency of promotion, quantity of product variation and to combine prices according to level customer at expensive, medium or cheap prices. ABSTRAK Tesis dengan obyek penelitian pada PT Tanjung Raya Elok Jakarta dengan latar belakang menurunnya volume penjualan pada tahun terakhir. Tujuan yang ingin dicapai adalah mengidentifikasi faktor-faktor yang menyebabkan menurunnya volume penjualan lift TRE yang diproduksi oleh PT Tanjung Raya Elok dan Lift Munich yang diproduksi Lift Material Gmbh. Co. Jerman Barat.Hasil penelitian diharapkan dapat diaplikasikan sebagai sebuah alternatif penyelesaian untuk PT Tanjung Raya Elok dalam meningkatkan volume penjualan lift. Analisis Regresi Berganda terdiri dari variabel jumlah variasi produk, harga , dan frekuensi promosi. Variabel produk signifikan dengan volume penjualan. Variabel lain seperti harga dan promosi juga signifikan terhadap penjualan. Basil test menunjukkan bahwa regresi dari volume penjualan adalah signifikan, dan memerlukan implementasi strategi yang berbeda. Analisis pada faktor-faktor yang menyebabkan menurunnya volume penjualan disebabkan oleh faktor internal pemasaran dari PT Tanjung Raya Elok seperti rendahnya frekuensi promosi, jumlah variasi produk dan naiknya harga Strategi marketing mix yang sebaiknya dilakukan adalah menaikkan frekuensi promosi. jumlah variasi produk dan mengelompokkan harga sesuai dengan level customer pada harga mahal, medium atau murah.
Item Type: | Thesis (Masters) |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences > HD Industries. Land use. Labor > HD28 Management. Industrial Management |
Divisions: | School of Postgraduate (mixed) > Master Program in Management |
ID Code: | 9426 |
Deposited By: | Mr UPT Perpus 2 |
Deposited On: | 27 Apr 2010 19:51 |
Last Modified: | 27 Apr 2010 19:51 |
Repository Staff Only: item control page