ANALISIS FAKTOR-FAKTOR YANG MEMPENGARUHI PEMBELIAN ALAI Tolls ROTRING PADA PE. PANTJA NIAGA SEMARANG (Persero)

Lucyana, Nelly Elisabeth (2001) ANALISIS FAKTOR-FAKTOR YANG MEMPENGARUHI PEMBELIAN ALAI Tolls ROTRING PADA PE. PANTJA NIAGA SEMARANG (Persero). Masters thesis, program Pascasarjana Universitas Diponegoro.

[img]
Preview
PDF - Published Version
1651Kb

Abstract

ABSTRACT The research was conducted on an PT. Pantja Niaga, Semarang branch.The set of problem "how are the influences between product, price, promotion and quality service to the purchasing of rotring stationary". The main objectives of this research is to analyze the influence of the product to the purchasing rotting stationary, to analyze the influence of price to the purchasing rotting stationary, to analyze the influence of promotions to the purchasing rotting stationary and to analyze the influence of quality service to the purchasing rotting stationary. In this research, the kind of data is the primary and secondary data.The sample taking method used in this research in simple random sampling.The data for the research, we collected 100 people that buy the rotting stationary. The techniques used are : reliability test, regression analysis, individual regression coefficient test (t- test),as for ecometric test was conducted by having multi co-linearity test and auto- corellation test. The.result of this research are : first, product have a positive affection against purchasing rotring stationary. The second one is the price, have a positive affection against purchasing rotring stationary , third, promotion have a positive affection against purchasing rotting statinary. The last one, service quality have a positif affection against purchasing rotting stationary ABSTRAKSI Penelitian ini dilakukan pada PT. Pantja Niaga Cabang Semarang. Permasalahan yang ingin diungkap adalah " Sejauh mana pengaruh antara produk,harga, promosi dan kualitas pelayanan dengan pembelian alat tulis rotting". Tujuan dart penelitian adalah untuk menganalisis pengaruh produk terhadap pembelian alat tulis rotring. Untuk menganalis pengaruh harga terhadap pembelian alat tulis rotting. Untuk menganalisis pengaruh promosi terhadap alat tulis rotting dan untuk menganalisis pengaruh kualitas pelayanan terhadap alat tulis rotting. Metode yang digunakan adalah sampel acak sederhana. Data pada penelitian dikumpulkan dart 100 orang yang membeli alat tulis rotring.Teknik analisis yang digunakan adalah : Uji reliabilitas, Uji koefisien regresi individual ( t- test ) dan Uji ekonometrika yang terdiri atas Uji multikolinearitas dan Uji autokorelasi. Hasil yang didapat menunjukkan : pertama, terdapat pengaruh yang positif antara produk dengan pembelian alat tulis rotting. Kedua, terdapat pengaruh yang positif antara harga dengan pembelian alat tulis rotring. Ketiga, terdapat pengaruh yang positif antara promosi dengan pembelian alat tulis rotring dan yang keempat, terdapat pengaruh yang positif antara kualitas pelayanan dengan pembelian alat tulis rotring

Item Type:Thesis (Masters)
Subjects:H Social Sciences > HG Finance
Divisions:School of Postgraduate (mixed) > Master Program in Management
ID Code:9380
Deposited By:Mr UPT Perpus 2
Deposited On:27 Apr 2010 14:58
Last Modified:27 Apr 2010 14:58

Repository Staff Only: item control page