Analisis Pengaruh Komitmen dan Kepercayaan Pelanggan Terhadap Penerapan Strategi Relationship Marketing pada PT. Perusahaan Pelayaran Gesuri Lloyd Cabang Semarang

Pramono, Agung Yudo (2001) Analisis Pengaruh Komitmen dan Kepercayaan Pelanggan Terhadap Penerapan Strategi Relationship Marketing pada PT. Perusahaan Pelayaran Gesuri Lloyd Cabang Semarang. Masters thesis, program Pascasarjana Universitas Diponegoro.

[img]
Preview
PDF - Published Version
3000Kb

Abstract

ABSTRACT One of the aims of marketing strategy are attracting, maintaining, and establishing customers. According to this situation a company must be considering and employing long-term relationship marketing strategy between customer and company. The influences of trust and commitment to the long-term relationship marketing between a company and customer on PT. Gesuri Lloyd Semarang (a shipping company) have been researched. This research use Structural Equation Modeling (SEM) to test the three hypothesis proposed. The results show there are a positive relationship between trust and lond-term relationhip marketing ; a positive relationship between trust to customer's commitment for long-term relationship marketing, and a positive relationship between commitmen and their willingness to make a long-term relationship marketing. The acceptable test for signification test model have done by testing goodness of fit that is GFI (Goodnes of Fit Index), AGFI (Adjusted Goodnes of Fit Index), CFI (Comaparative Fit Index), RMSEA (Root Mean Square Error of Approximation), TLI (Tucker Lewis Index) and CR (Critical Ratio). Salah satu tujuan pemasaran adalah menarik, memelihara dan mempertahankan pelanggan. Untuk mencapai tujuan tersebut bagi suatu perusahaan adalah dengan mengembangkan dan menerapkan strategi relationship marketing jangka panjang antara perusahaan dan pelanggan. Pada penelitian ini telah dilakukan analisis untuk mengetahui pengaruh kepercayaan pelanggah dan komitmen pelanggan terhadap penerappn relationship marketing pada perusahaan pelayaran PT. Gesuri Lloyd Cabang Semarang. Teknik analisis dengan menggunakan Structural Equation Model (SEM) digunakan untuk menguji 3 (tiga) hipotesis yang telah dikembangkan. Hasil pengujian hipotesis menunjukan hubungan yang positif antara kepercayaan pelanggan dengan relationship marketing jangka panjang ; hubungan positif antara kepercayaan pelanggan dengan komitmen pelanggan untuk melakukan relationship marketing jangka panjang serta adanya hubungan positif antara komitmen pelanggan dengan relationship marketing jangka panjang. Hasil komputhsi untuk pengujian model menunjukan hasil yang dapat diterima dengan menggunakan goodness of fit yaitu GFI (Goodnes of Fit Index), AGFI (Adjusted Goodnes of Fit Index), CFI (Comaparative Fit Index), RMSEA (Root Mean Square Error of Approximation), TLI (Tucker Lewis Index) dan CR (Critical Ratio).

Item Type:Thesis (Masters)
Subjects:H Social Sciences > HG Finance
Divisions:School of Postgraduate (mixed) > Master Program in Management
ID Code:9367
Deposited By:Mr UPT Perpus 2
Deposited On:27 Apr 2010 14:23
Last Modified:27 Apr 2010 14:23

Repository Staff Only: item control page