Waldi, Drajat Adhitya (2000) ANALISIS PENGARUH ATRIBUT PRODUK DAN PROMOS! TERHADAP PERSEPSI KUALITAS MOTOR MEREK MILLENIUM ( PRODUK MOTOR CINA ). Masters thesis, Program Pascasarjana Universitas Diponegoro.
| PDF - Published Version 2252Kb |
Abstract
ABSTRACT Wrong consumer perception of a product can cause negative effects for it's marketing, more over if that product is a new product that trying to enter in a market that has already been occupied by other products which have been already known by the consumers. If this situation continuos happens will affect the image of the product it self, of course it is important to improve the perception toward the product so consumer perception becomes positive and finally will affect buying intention of consumer. This research analyze the consumer perception on motor cycle product called Millennium which is produce in China, after the selected consumer assessing directly by following promotion campaign such as exhibition and test drive. Attributes, that are investigated, are consumer assessment on extrinsic and intrinsic attributes, promotion strategy toward quality perception that cause buying intention. This research use Structural Equation Modeling (SEM) which run by Amos program (Analysis of Moment Structure) to test the hypothesis proposed. The result for signification test model done by testing goodness of fit that is GFI (Goodness of Fit Index), AGFI (Adjusted Goodness of Fit Index), CFI (Comparative Fit Index), RMSEA (Root 'Mean Square Error of Approximation), TLI (Tucker Lewis Index) and CR (Critical Ratio). ABS TRAKS I Persepsi konsumen yang keliru terhadap suatu produk dapat menyebabkan dampak yang negatif bagi pemasaran produk tersebut, apalagi kalau produk tersebut merupakan produk baru yang mencoba memasuki pasar yang sudah diisi oleh produk sejenis yang sudah cukup lama dikenal oleh konsumen. Hal ini bila didiamkan akan mempengaruhi citra produk secara keseluruhan, tentu saja perlu adanya suatu tindakan yang konkrit untuk memperbaiki persepsi terhadap produk agar persepsi konsumen menjadi positif dan akhirnya akan menimbulkan keinginan untuk membeli pada produk. Penelitian ini menganalisis persepsi konsumen pada produk motor Millenium yang merupakan produk motor Cina, setelah konsumen menilai secara langsung dengan mengikuti promosi berupa pameran dan test drive. Atribut yang diteliti adalah penilaian konsumen pada atribut extrinsic dan intrinsic, strategi promosi terhadap persepsi kualitas yang menyebabkan timbulnya keinginan untuk membeli. Teknik analisis data yang digunakan untuk menguji hipotesis yang diajukan adalah dengan menggunakan Structural Equation Model (SEM) yang akan dioperasikan melalui program AMOS (Analisis of Moment Structure). Hasil komputasi untuk test signifikansi model dilakukan dengan menguji goodness of fit yaitu GFI (Goodness of Fit Index), AGFI (Adjusted Goodness of Fit Index), CFI (Comparative Fit Index), RMSEA (Root Mean Square Error of Aproximation), TLI (Tucker Lewis Index) dan CR (Critical Ratio).
Item Type: | Thesis (Masters) |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences > HG Finance |
Divisions: | School of Postgraduate (mixed) > Master Program in Management |
ID Code: | 9342 |
Deposited By: | Mr UPT Perpus 2 |
Deposited On: | 27 Apr 2010 12:28 |
Last Modified: | 27 Apr 2010 12:28 |
Repository Staff Only: item control page