WIBOWO, MOCHAMAD AGUNG (1996) POSISI BERSAING PT. META ALVITA STUDI KASUS PERUMAHAN MEWAH TAMAN SETIABUDI DI KAWASAN BANYUMANIK KOTAMADIA SEMARANG. Masters thesis, PROGRAM PASCASARJANA UNIVERSITAS DIPONEGORO .
| PDF - Published Version 3453Kb |
Abstract
ABSTRACT The Indonesian Real Estate are one of industries are connected with high and low macro economic situation from Indonesian it self. The big Indonesian people, urbanisation current are more highly, degree of stabilizated profit percentation, land cost in city location are more higher and easier to inside and outside for developer in Real Estate so that the high degree of compare happen, all of that are neighbourhood condition there for real estate industry. With the company ability are assessed was rish, Meta Alvita company for first time selling executive house product in Banyumanik, Semarang city in 1994. The beginning problem are started when the company internal condition can't remove a right strategy to selling the executive house product, it caused during then Meta Alvita company only build for midle to low house product. The analyse way are used to solve the problem is trying to analysing the competition strategy during this time are used by Meta Alvita company. With used the work aproaching key succes factor, SWOT analyse, TOWS matrics and alternatif choising strategy with matrics QSP. Then for research method use primer and secundare file type. Source if file consist of people of Taman Setiabudi, applicant of Taman Setiabudi people, Meta Alviti company management team and people of Villa Bukit Mas area competitioner fromABST'RAK Industri penunahan di Indonesia merupakan suatu industri yang sangat terkait dengan situasi pasang surut makro perekonomian dari bangsa Indonesia itu sendini. Jumlah penduduk Indonesia yang besar, arus urbanisasi yang semakin meningkat, naik turunnya tingkat suku bunga perbankan, harga tanah di lokasi perkotaan yang semakin tinggi dan begitu mudahnya pengembang untuk masuk dan keluar dalam industri pertunahan sehingga terjadi tingkat persaingan yang tinggi, itu semua adalah kondisi linglcungan yang ada untuk industri perumahan. Dengan kemampuan perusahaan yang diperkirakan sudah mampu, PT Meta Alvita pada tahun 1994 untuk pertamakalinya meluncurkan produk nunah mewah di kawasan Banyutnanik kotamadia Semarang. Permasalahan mulai timbul saat mana kondisi internal perusahaan tidal( dapat menjalankan strategi yang tepat untuk memasarkan produk rumah mewah, hal ini disebabkan selama ini PT.Meta Alvita hanya menangani produk untuk rumah menengah ke bawah. Alat analisa yang dipergunakan untuk memecahkan masalah di atas adalah mencoba mengkaji kembali strategi bersaing yang selama ini dipakai oleh PT Meta Alvita. Dengan memakai pendekatan kerangka kerja key success factor, SWOT analisis, TOWS matriks serta penunilihan alternatif strategi dengan QSP Matriks.Adapun untuk metode penelitian digunakan jenis data
Item Type: | Thesis (Masters) |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences > HF Commerce > HF5601 Accounting |
Divisions: | Faculty of Engineering > Department of Mechanical Engineering Faculty of Engineering > Department of Mechanical Engineering |
ID Code: | 9221 |
Deposited By: | Ms upt perpus3 |
Deposited On: | 27 Apr 2010 18:26 |
Last Modified: | 27 Apr 2010 18:26 |
Repository Staff Only: item control page