Analisis Bauran Meningkatkan Pemasaran Dalam Rangka Penjualan Furnitur Pada PT. Hart Co Semarang

Danuri, D (1997) Analisis Bauran Meningkatkan Pemasaran Dalam Rangka Penjualan Furnitur Pada PT. Hart Co Semarang. Masters thesis, PROGRAM PASCASARJANA UNIVERSITAS DIPONEGORO .

[img]
Preview
PDF - Published Version
2410Kb

Abstract

Abstract The thesis took PT Hart Co Semarang as an object research. It deal with the tendency to identify some factors influencing the drop of sales and to defined strategies to increase the sales of furniture produced by PT Hart Co. The result of the research is expected to he applied as an alternative solution for PT Hart Co in increasing sales volume of furniture. Multiple regression analysis over variables of product quantity , price, frequency of promotion , and distribution cost. The variable of product has significant influence (effect) toward sales . The other variables , like price promotion, and distribution cost are also significant influence toward sales. Chow test result showed that regression from sales was significant, so they required different strategic implementation. The analysis on the factors influencing the fall of sales could be concluded that the decrease sales was merely resulted from internal marketing factor of PT Hart Co such as the low frequency of promotion, quantity of product, price squre , and distribution cost. Another result is every the end of the year the people to prepare for new year ceremony. The strategy recommended to increase sales are to clear the vision and mision of the company, product diversification strategy, product differentiation strategy, increasing frequency of promotion , and increasing of the company capability like factory , infrastructrures ,tools, man power, and the system of processing plan. Abstrak. Tesis dengan obyek penelitian pada PT hart Co Semarang dengan latar belakang menurunnya volume penjualan pada bulan-bulan terakhir setiap akhir tahun. Tujuan yang ingin dioapai adalah mengidentifikasi faktor-faiktor yang menyebabkan menurunnya volume penjualan, serta merumuskan strategi peningkatan volume penjualan furnitur PT Hart Co dimasa yang akan datang. Hasil analisis berganda atas variabel jumlah produk, harga rata-rata, jumlah firekwensi promosi, dan distribusi berpengaruh terhadap volume penjualan . Variabel jumlah frekwensi promosi ternyata yang paling berpengaruh terhadap volume penjualan. Hasi1 analisis faktor faktor yang menyebabkan menurunnya volume penjualan, dapat disimpulkan bahwa penurunan volume penjualan , karena faktor internal perusahaan, terutama jumlah frekwensi promosi , jumlah produk, harga rata-rata, dan biaya distribusi . Ada faktor luar yang berpengaruh yaitu kebiasaan masyarakat negara tujuan ekspor pada akhir tahun untuk persiapan menyambut datangnya tahun ban. Startegi yang direkomendasikan untuk meningkatkan volume penjualan furnitur adalah memperjelas visi dan misi perusahaan, strategi diversifikasi, strategi diferensiasi , strategi promosi, meningkatkan kemampuan perusahaan dengan meningkatkan fasilitas pabrik, peralatan dan mesin-mesin, sumber daya manusia, proses produksi, operasi, dan strategi keuangan perusahaan.

Item Type:Thesis (Masters)
Subjects:H Social Sciences > HD Industries. Land use. Labor > HD28 Management. Industrial Management
Divisions:Postgraduate Program > Master Program in Management
ID Code:8680
Deposited By:Mr UPT Perpus 1
Deposited On:19 Apr 2010 18:09
Last Modified:19 Apr 2010 18:09

Repository Staff Only: item control page