ANALISIS FAKTOR-FAKTOR YANG MEMENGARUHI NIAT PENGGUNA UNTUK TERUS MENGGUNAKAN APLIKASI GO-JEK

ERWANTI, Nindita and Widodo, Aris Puji and Nurhayati, Oky Dwi (2019) ANALISIS FAKTOR-FAKTOR YANG MEMENGARUHI NIAT PENGGUNA UNTUK TERUS MENGGUNAKAN APLIKASI GO-JEK. Masters thesis, School of Postgraduate.

[img]
Preview
PDF
337Kb
[img]
Preview
PDF
14Kb
[img]
Preview
PDF
691Kb
[img]PDF
Restricted to Repository staff only

467Kb
[img]PDF
Restricted to Repository staff only

363Kb
[img]
Preview
PDF
52Kb
[img]
Preview
PDF
248Kb
[img]PDF
Restricted to Repository staff only

506Kb

Abstract

Aplikasi GO-JEK menjadi salah satu on-demand mobile service yang sangat populer di Indonesia. Dengan jumlah pengguna yang banyak, memahami faktor-faktor yang menentukan niat pengguna untuk terus menggunakan sangatlah penting untuk pemeliharaan pengguna agar aplikasi tersebut dapat bertahan dalam jangka waktu yang panjang. Studi ini menganalisis faktor-faktor yang memengaruhi niat pengguna untuk terus menggunakan aplikasi GO-JEK dengan menggunakan kombinasi Unified Theory of Acceptance and Use of Technology 2 (UTAUT2), DeLone & McLean IS Success Model (D&M ISSM), Information Systems Continuance Model (ISCM). Model divalidasi dengan metode Partial Least Squares-Structural Equation Modeling (PLS-SEM) menggunakan data yang dikumpulkan dari 324 responden. Hasil penelitian menunjukkan bahwa habit, satisfaction, price value, facilitating condition berpengaruh terhadap continuance intention. Selain itu, satisfaction dipengaruhi oleh service quality dan performance expectancy. Kata kunci : UTAUT2, D&M ISSM, ISCM, GO-JEK GO-JEK mobile application becomes one of the most popular on-demand mobile services in Indonesia. As it has many users, understanding the determinants of continuance intention is important in order to retain users. It will make the app remain viable in the long term. This study tried to examine factors influencing continuance intention to use GO-JEK mobile application by employing Unified Theory of Acceptance and Use of Technology 2 (UTAUT2), DeLone & McLean IS Success Model (D&M ISSM), and Information Systems Continuance Model (ISCM). The model was validated by Partial Least Squares-Structural Equation Modeling (PLS-SEM) using data collected from 324 respondents. The results indicate that habit, satisfaction, price value, and facilitating condition significantly influence continuance intention. In addition, service quality and performance expectancy have positive effects on satisfaction. Keywords : UTAUT2, D&M ISSM, ISCM, GO-JEK

Item Type:Thesis (Masters)
Subjects:T Technology > Computer engineering. Embedded system. Network. Softwares. Robotics. Multimedia
Divisions:School of Postgraduate > Master Program in Information System
ID Code:72427
Deposited By:INVALID USER
Deposited On:07 May 2019 15:06
Last Modified:07 May 2019 15:06

Repository Staff Only: item control page