Yasmin, T.R. and Prastiwi, Wahyu Dyah and Handayani, Migie (2017) ANALISIS KONJOIN PREFERENSI KONSUMEN SAYURAN HIDROPONIK AGROFARM BANDUNGAN KABUPATEN SEMARANG (Consumer Preferences To Hydroponic Vegetables in Agrofarm Bandungan Semarang Regency). Agrisocionomics, 1 (1). pp. 85-93. ISSN 2580-0566
| PDF 9Mb |
Abstract
Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis tingkat preferensi dan urutan kepentingan konsumen terhadap sayuran hidroponik di Hidroponik Agrofarm Bandungan. Sebanyak 100 orang responden konsumen hidroponik di Agrofarm Bandungan yang merupakan konsumen lama dan baru, terpilih untuk menjawab pertanyaan dalam kuesioner. Metode penelitian yang digunakan adalah studi kasus. Metode penentuan lokasi menggunakan metode purposive. Metode penentuan responden menggunakan purposive sampling. Metode pengumpulan data dengan wawancara menggunakan kuisioner terstruktur. Data penelitian dianalisis menggunakan analisis Konjoin dengan kombinasi sebanyak 24 atribut. Berdasarkan hasil penelitian sayuran hidroponik yang paling disukai konsumen adalah jenis Salada Locarno. Urutan preferensi kombinasi atribut sayuran hidroponik yang paling diprioritaskan oleh konsumen berturut-turut adalah fisik, warna, tingkat kesegaran, dan harga sayuran Kata kunci: Sayuran hidroponik, preferensi konsumen, analisis konjoin ABSTRACT This research was purposed to analyze the preferences of consumers who consumed hydroponic vegetables in Agrofarm Bandungan and to explain the order of important of hydroponic vegetables attributes that consumers like the most. 100 respondents that consist of new consumer and old consumer was chosen to fill the questionnaires. Case study was used for research method. Purposive method was used to the determine location. Purposive sampling was used to determine respondents. Interview method with questionnaire were used for collecting data. Data were analyzed with Conjoint analysis with 24 combination atribute. Result showed that hydroponics vegetables that consumers like the most was Salada Locarno. Consumers priority and combination atribute in purchasing hydroponic vegetables respectively were the freshness of the vegetables, the color of vegetables, the physic of the leaves, and then the price. Key words: Hydroponic vegetable, consumer preferences, conjoint analysis
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | S Agriculture > S Agriculture (General) |
ID Code: | 54853 |
Deposited By: | INVALID USER |
Deposited On: | 17 Jul 2017 13:13 |
Last Modified: | 17 Jul 2017 13:13 |
Repository Staff Only: item control page