KOMPETENSI PRAKTISI PR DI KOTA SEMARANG 2012 (PADA BADAN USAHA MILIK NEGARA)

UNSPECIFIED (2012) KOMPETENSI PRAKTISI PR DI KOTA SEMARANG 2012 (PADA BADAN USAHA MILIK NEGARA). Jurnal Ilmiah Komunikasi 'MAKNA', Vol 3 (2). pp. 165-174. ISSN 2087-2461

[img]
Preview
PDF
81Mb

Abstract

Abstract: Public Relations (P R) as aemerging profession requires competency standards. The problem is trying to answer is how the P R practitioner competence in Semarang in performing their duties. The purpose of this study to measure the level of competence of the P R practitioner. In this study, using theories and concepts: PR Excellence (Grunig), PR as a management function and role of public relations (Cutlip, Center & Broom). Using descriptive method quantitative with a population of Semarang PR and PR in BUMN. The results showed that the P R Junior, competent 89.5% and 68.4% of high intensity in doing the work, Public Relations Associate, competent and 78.9% of high intensity in the range of 42.1% and 47.4% sufficient to do the job, PR Expert, competent 68.4% and intensity in the range fairly high 42.1 % and 47.4% in doing the job and P R Managerial competencies varied: 47.4% competent, 26.3% is quite competent, 21.1% less than competent. Doing work that varied intensity: 26.3% high, 36.8% and 26.3% less enough. Abstraksi: Public Relations (PR) sebagai profesi yang berkembang memerlukan standar kompetensi. Masalah yang coba dijawab adalah bagaimanakah kompetensi praktisi PR di kota Semarang dalam menjalankan tugasnya. Kegunaan studi ini untuk mengukur tingkatan kompetensi praktisi PR. Pada penelitian ini menggunakan teori dan konsep : P R Excellence (Grunig), PR sebagai fungsi manajemen dan peran PR (Cutlip, Center & Broom). Menggunakan metode deskriptif kuantatif dengan populasi praktisi PR Semarang, samplenya PR BUMN. Hasil penelitian menunjukkan bahwa PR Junior, kompeten 89,5% dan 68,4% dari intensitas tinggi dalam melakukan pekerjaan, Public Relations Associate, kompeten dan 78,9% dari intensitas tinggi di kisaran 42,1% dan 47,4% cukup untuk melakukan pekerjaan itu, PR Ahli, kompeten 68,4% dan intensitas dalam kisaran cukup tinggi 42,1% dan 47,4% dalam melakukan pekerjaan dan kompetensi PR Manajerial bervariasi: 47,4% yang kompeten, 26,3% cukup kompeten, 21,1 % kurang kompeten. Melakukan pekerjaan yang intensitas bervariasi: 26,3% tinggi, 36,8% dan 26,3% kurang cukup. Kata kunci: kompetensi, Public Relations, BUMN

Item Type:Article
Subjects:H Social Sciences > H Social Sciences (General)
Divisions:Faculty of Social and Political Sciences > Department of Communication
ID Code:40042
Deposited By:Jurusan Ilmu Komunikasi Fisip Undip
Deposited On:02 Sep 2013 14:17
Last Modified:09 Sep 2013 11:29

Repository Staff Only: item control page