Brand Activation Klub Merby “Happy-Happy Holiday Merby One Day Course”

Syaefudin, Gandhy Nur (2012) Brand Activation Klub Merby “Happy-Happy Holiday Merby One Day Course”. Undergraduate thesis, Faculty of Social and Political Science.

[img]
Preview
PDF
564Kb

Abstract

Brand Activation Klub Merby “Happy-Happy Holiday Merby One Day Course” Abstrak Menjadi lembaga pendidikan seni dan kreativitas tertua di Kota Semarang tentu memberikan banyak pengalaman dan prestasi bagi Klub Merby. Namun menjadi kekhawatiran apabila brand yang sudah lama berdiri tidak lagi eksis dan jarang diketahui oleh masyarakat. Maka, karya bidang ini disusun untuk meningkatkan kembali brand awareness Klub Merby sebagai lembaga pendidikan yang fokus di bidang seni dan kreativitas serta menjadi lembaga pendidikan yang kredibel dan terpercaya dalam mengembangkan minat dan bakat anak-anak. Melalui pendekatan marketing communication, promotion mix, IMC, dan AIDDA, strategi brand activation menjadi kegiatan komunikasi pemasaran Klub Merby yang efektif dalam meningkatkan brand awarenss dan minat terhadap Klub Merby Dengan mengambil momentum liburan sekolah anak-anak, tema event Klub Merby adalah Liburan Kreatif bersama Klub Merby dan berjudul Happy-Happy Holiday Merby One Day Course. Dimana acara dikemas dengan tujuan untuk mengisi liburan anak-anak dengan permainan kreatif dan menarik. Acara ini juga diisi dengan lomba menyanyi, lomba mewarnai dan melengkapi gambar, serta lomba fashion show yang mengasah bakat serta melatih kepercayaan diri anak. Acara tersebut juga dimeriahkan dengan penampilan dari siswa siswi Klub Merby yang unjuk kebolehan mereka selama belajar di Klub Merby. Melalui keigatan ini diharapkan target audien dapat mengenal lebih dekat Klub Merby dengan segala konten kegiatan yang dimiliki dan dengan harapan meningkatkan jumlah siswa didik dari Klub Merby pada akhirnya. Berdasarkan hasil riset yang dilakukan setelah kegiatan berlangsung, awareness target audien mengenai Klub Merby meningkat 30%, dari yang semula 42,5% menjadi 72,5% Sedangkan minat target audien untuk memasukkan anaknya ke Klub Merby meningkat 13% dari yang semula 35,3% menjadi 46,7% . Dengan demikian, brand activation efektif dalam meningkatkan awareness dan minat. Karya bidang ini diharapkan dapat memberikan implikasi-implikasi dalam aspek akademis dan praktis. Implikasi akademis karya bidang ini berupa kontribusi untuk memperkaya pengetahuan akan penerapan IMC, AIDDA dan brand activation. Sementara itu, implikasi praktis memberikan pengetahuan dan pengalaman untuk membuat kegiatan promosi yang efektif dan sesuai dengan tujuan. Kata kunci :brand activation, IMC, AIDDA, Klub Merby, 2 Brand Activation Klub Merby “Happy-Happy Holiday Merby One Day Course” Abstract Being the oldest creativity and arts institutions in Semarang, gives Klub Merby a lot of experience and achievement. However, when it brand is no longer exists and rarely known to the public, it become attention to be solved. This project is designed to increase brand awareness from Klub Merby as educational institutions that focus on art and creativity as well as being a credible institution in developing talents of children. Brand activation strategies into marketing communications activities Klub Merby would be effective in increasing brand awareness and interest in Klub Merby through approachment from AIDDA, IMC, and promotion mix. By taking a moment of school holiday time, the theme of the event is the “Creative Holiday with Klub Merby” by titled “Happy-Happy Holiday Merby One Day Course”. event aims to fill children's holiday with creative and interesting games with their parents and to make bonding between parents and their children with Klub Merby. This event was also filled by singing contest, drawing contest and completing picture, as well as a fashion show competition to hone talents and self-esteem for the children. Through this event, target audience is expected to know better about Klub Merby and impact of increasing the number Klub Merby’s students in the end. Based on post event research, awareness from target audience of Klub Merby increase from the original 32,5% to 72,5%. While the interest of target audience to put their children to Klub Merby increased 13% from the original 35,3% to 46,7%. It means, brand activation is effective to increase awareness and interest of audience. This project is expected to provide the implications from academic and practical aspects. Implications of the academic work of art in the form of contributions to enrich the knowledge of the application of IMC, AIDDA and brand activation. Meanwhile, the practical implications of providing knowledge and experience to create effective promotional activities and fit for purpose. Keyword :brand activation, IMC, AIDDA, Klub Merby,

Item Type:Thesis (Undergraduate)
Subjects:H Social Sciences > H Social Sciences (General)
Divisions:Faculty of Social and Political Sciences > Department of Communication
ID Code:37120
Deposited By:Jurusan Ilmu Komunikasi Fisip Undip
Deposited On:21 Nov 2012 11:06
Last Modified:21 Nov 2012 11:06

Repository Staff Only: item control page