ANALISIS FAKTOR-FAKTOR YANG MEMPENGARUHI KINERJA KARYAWAN (Studi Empiris pada PT. Bank Tabungan Negara (Persero), Cabang Bandung)

NUGROHO, RAKHMAT (2006) ANALISIS FAKTOR-FAKTOR YANG MEMPENGARUHI KINERJA KARYAWAN (Studi Empiris pada PT. Bank Tabungan Negara (Persero), Cabang Bandung). Masters thesis, program Pascasarjana Universitas Diponegoro.

[img]
Preview
PDF - Published Version
394Kb

Abstract

The hypothesis posed by the study is work performance will be significantly influenced by leadership factor and will be moderated by organizational culture. The objective of the study is mainly analyze the factors influence to wards work performance of Bank BTN (non-syariah) of Bandung Branch. There are 218 officers and employees in PT. Bank Tabungan Negara (persero) Bandung Branch and all were taken as the sample (sensus). Moderated Regression Analysis (MRA) technique was employed to analyze the data. The results found that leadership variable is positively significant to ward the work performance of human resource in PT. Bank Tabungan Negara (persero) Bandung Branch. While, organizational culture has proven as the moderated variable between leadership and work performance in the object of study. The study recommends that management of PT. Bank Tabungan Negara (persero) Bandung should create the work environment such that more harmonically between employeer(s) and employee(s). Moreover, the leader should avoid the situations which potentially impulse for conflict between employer’s and employees, and/or among the employees themselves. A favorable environments are necessary to be conditional in PT. Bank Tabungan Negara Bandung branch. By accordingly all of these recommendations hope could achieve the optimum work performance. Studi ini telah menguji hipotesis bahwa kepemimpinan dan budaya organisasi akan dipengaruhi oleh factor kepemimpinan dan budaya organisasi. Tujuan penelitian ini adalah adalah untuk menganalisis faktor-faktor yang mempengaruhi kinerja karyawan pada PT. Bank Tabungan Negara (Persero) Cabang Bandung. Semua karyawan sejumlah 218 karyawan telah diambil semua sebagai sampel (sensus). Teknik analisis yang digunakan dalam penelitian ini adalah dengan metode Moderated Regression Analysis (MRA). Data yang dianalisis berasal dari penyebaran kuesioner kepada karyawan yang dijadikan sampel dalam penelitian ini. Hasil penelitian menunjukkan bahwa secara parsial variabel kepemimpinan berpengaruh positif dan signifikan terhadap kinerja karyawan. Budaya organisasi telah terbukti sebagai variabel moderasi antara kepemimpinan terhadap kinerja karyawan di daerah penelitian pada PT. Bank Tabungan Negara (Persero) (konvensional) Cabang Bandung. Kebijakan yang perlu dilakukan oleh manajemen PT. Bank Tabungan Negara (Persero) Cabang Bandung adalah menciptakan hubungan yang haromonis antara Pimpinan dan bawahan, menghindari terjadinya konflik, serta menciptakan lingkungan kerja yang kondusif. Dengan demikian diharapkan kinerja karyawan bisa lebih optimal dalam menjalankan tugas yang diberikan kepadanya.

Item Type:Thesis (Masters)
Subjects:H Social Sciences > HD Industries. Land use. Labor > HD28 Management. Industrial Management
Divisions:School of Postgraduate (mixed) > Master Program in Management
ID Code:18819
Deposited By:Mr UPT Perpus 1
Deposited On:05 Aug 2010 09:21
Last Modified:05 Aug 2010 09:21

Repository Staff Only: item control page