ANALISIS FAKTOR-FAKTOR YANG BERPENGARUH TERHADAP PERILAKU TENAGA PENJUALAN BNI (Studi kasus pada PT.BNI Sewilayah 05 Semarang)

Yuniartiningsih , RR. (2008) ANALISIS FAKTOR-FAKTOR YANG BERPENGARUH TERHADAP PERILAKU TENAGA PENJUALAN BNI (Studi kasus pada PT.BNI Sewilayah 05 Semarang). Masters thesis, Program Pasca Sarjana Universitas Diponegoro.

[img]
Preview
PDF - Published Version
323Kb

Abstract

The research entitle “ Study Analysis factors to influence salesforce Attitude BNI”. The purpose of this research is to test the Influences leadership, work climate and control system toward salesforce attitude. The population of this research are 250 sales of BNI Wilayah 05 Semarang. The methode used by propagate the questioner for 50 respondent as sample by using sensus sampling. Result of reseach after processed by using the program of SPSS for Windows obtained by following equation : Y = 0,248 (X1) + 0,253 (X2) + 0,497 (X3) The Result Indicated of the analysis showed that leadership, work climate, and control system has positive influence which is significant toward sales force attitude The empirical result indicate that in order to enhance marketing perform should focus on factor such as : leadership, work climate, and control system because its factors proven has influence toward degree of salesforce attitude. Theoritical implications and suggestions for future research have been elaborated at the end of this study. Penelitian ini berjudul “ Analisis Faktor-faktor yang berpengaruh terhadap perilaku tenaga penjualan BNI. Penelitian ini ditujukan untuk menguji pengaruh kepemimpinan, iklim kerja dan sistem kontrol terhadap perilaku pegawa BNI. Sampel penelitian ini adalah tenaga penjualan BNI se wilayah 05 Semarang, sejumlah 250 orang tenaga penjualan. Penelitian ini menggunakan metode penyebaran kuesioner kepada 50 tenaga penjualan sebagai sample. Hasil penelitian ini setelah diproses dengan menggunakan program SPSS for windows didapatkan persamaan sebagai berikut : Y = 0,248 (X1) + 0,253 (X2) + 0,497 (X3) Dari hasil tersebut dapat dilihat bahwa ada pengaruh positif dari kepemimpinan, iklim kerja dan sistem control terhadap tenaga penjualan. Secara empiris hasil menunjukan bahwa agar meningkatkan perilaku tenaga penjualan harus focus pada factor-faktor seperti kepemimpinan, iklim kerja dan system control. Implikasi teoritical dan saran untuk penelitian di masa yang akan datang dikembangkan dalam akhir dari penilitian ini.

Item Type:Thesis (Masters)
Subjects:H Social Sciences > HD Industries. Land use. Labor > HD28 Management. Industrial Management
Divisions:School of Postgraduate (mixed) > Master Program in Management
ID Code:18353
Deposited By:Mr UPT Perpus 1
Deposited On:30 Jul 2010 13:43
Last Modified:30 Jul 2010 13:43

Repository Staff Only: item control page