EVALUASI STRATEGI PEMASARAN PADA LEMBAGA BIMBINGAN BELAJAR PRIMAGAMA CABANG SUTOYO SEMARANG

Artati,, Rosemeilia Yeny (2007) EVALUASI STRATEGI PEMASARAN PADA LEMBAGA BIMBINGAN BELAJAR PRIMAGAMA CABANG SUTOYO SEMARANG. Masters thesis, Program Pasca Sarjana Universitas Diponegoro.

[img]
Preview
PDF - Published Version
141Kb

Abstract

Changes of education patterns so fast, alternately and globalization in all sector included education sector, many guidance study institutions spring up included competition are very tigtht in the business service education sector. Primagama guidance study institution, have perspective and mission to be out school education institution which foremost, most superior and the biggest in Indonesia, felt result impact of many spring up guidance study, caused slope amount of study to follow guidance study in the school year of 2005/2006 amounts 463 student from the school year of 2004/2005 amount 475 student in the Primagama guidance study branch of Sutoyo Semarang. The objective of this research are to evaluation the marketing strategy by doing Primagama guidance study branch of Sutoyo Semarang. To see this phenomenon and after doing SWOT analysis, Primagama guidance study branch of Sutoyo expands some product, evaluating of price increasing of promotion and increasing tentor quality and their employee administration. After doing some strategies, still slope amount of students to follow Primagama guidance study branch of Sutoyo Semarang. For the next time needs optimize their product differentiation, more to press of price, more intensifly and effectively include more better service doing problem solving program with giving psychology knowledge addition for tentors. Perubahan-perubahan pola pendidikan yang begitu cepat, silih berganti serta globalisasi di segala bidang termasuk bidang pendidikan, memunculkan banyak lembaga-lembaga bimbingan belajar bermunculan sehingga persaingan yang sangat ketat di bidang bisnis jasa pendidikan. Lembaga bimbingan belajar Primagama, yang mempunyai visi dan misi menjadi institusi pendidikan luar sekolah yang terkemuka, terunggul dan terbesar di Indonesia, merasakan dampak akibat banyaknya lembaga pendidikan yang bermunculan, sehingga menyebabkan adanya penurunan jumlah siswa yang ikut bimbingan belajar pada tahun ajaran 2005/2006 berjumlah 463 siswa dari tahun ajaran 2004/2005 yang berjumlah 475 siswa di Lembaga Bimbingan Belajar Primagama Cabang Sutoyo Semarang. Tujuan penelitian ini adalah untuk mengevaluasi strategi pemasaran yang dilakukan oleh Lembaga Bimbingan Belajar Primagama Cabang Sutoyo Semarang. Melihat fenomena tersebut dan setelah dilakukan analisis SWOT, Lembaga Bimbingan Belajar Primagama Cabang Sutoyo mengembangkan beberapa produk, mengevaluasi harga, meningkatkan promosinya serta meningkatkan kualitas tentor dan pegawai administrasinya. Setelah dilakukan beberapa strategi ternyata masih terdapat penurunan jumlah siswa yang ikut bimbingan belajar di Primagama Cabang Sutoyo Semarang. Untuk masa berikutnya perlu mengoptimalkan differensiasi produknya, lebih menekan harga, promosi yang lebih intensif dan efektif serta servis yang lebih baik dalam melakukan program problem solving dengan memberikan tambahan ilmu psikologi terhadap para tentor.

Item Type:Thesis (Masters)
Subjects:H Social Sciences > HD Industries. Land use. Labor > HD28 Management. Industrial Management
Divisions:School of Postgraduate (mixed) > Master Program in Management
ID Code:15846
Deposited By:Mr UPT Perpus 1
Deposited On:06 Jul 2010 14:12
Last Modified:06 Jul 2010 14:12

Repository Staff Only: item control page