EVALUASI PELAKSANAAN PENDIDIKAN PADA MADRASAII ALIYAII DI KABUPATEN KUDUS

ROSYAD HW , ALI (2002) EVALUASI PELAKSANAAN PENDIDIKAN PADA MADRASAII ALIYAII DI KABUPATEN KUDUS. Masters thesis, Program Pasca Sarjana Universitas Diponegoro.

[img]
Preview
PDF - Published Version
3469Kb

Abstract

This research aims to evaluate the execution of education program at Madrasah Aliyah level and especially to describe the execution of education related with the teaching and learning process of Madrasah Aliyah in Kudus Regency. The analysis is done by using tables to enrich observation, in depth interview, correlation analysis. Te population of this research are all states and private Madrasah Aliyah in Kudus Regency in a sum of 23 Madrasah Aliyah with questionnaire for 5 respondents so the are 115 respondents should be collected but there are only 110 respondents. The result of the research shows that the variable of planning program, organization, leadership and evaluation, and the effectiveness rate is still under 50%. That caused of the available planning system could not done optimum yet, just for temporary importance. In the variable of organization often found giving of duty to the headmaster from the institution, which is not optimum and less support of expected timilities. That become the consideration in the variable of leadership are the influence of family factors - not professional factors. From the variable of evaluation shows the unsatisfactory result of teaching learning which is caused the minim of society anitno qualitatively and quantitatively to MA Pnelitian ith memiliki titian untuk mengevaluasi pelaksanaan program pendidikan pada tingkat Madrasah Aliyah ( MA ), dan secara khusus ingin mendiskripsikan pelaksanaan pendidikan berkaitan dengan proses kegiatan belajar mengajar path Madrsah Aliyah di Kabupaten Kudus. Analisis dilakukan dengan bantuan table•tabel dengan pengkayaan melalui obsevasi, in-depth interview,analisis korelasional. Populasi dalam penelitian ini adalah semua Madrasah Miyah Negeri dan Swasta di Kabupaten Kudus yang meliputi 23 Madrsah, dengan penyebaran angket 5 orang responden dan yang hams terkumpul 115 orang responden namun yang terlaimpul hanya 110 respenden.Hasil penelitian menyatakan bahwa variabel perencanaan perencanaan p•ogram, organesasi, kepemimpinan, evaluasi tingkat efektivitasnya masih dibawah angka 50 %. Hal ill' disebabkan sistem perencanaan yang ada belum chlaksanakan secara optimal, hanya sebatas untuk kepentingan sesaat, dalani variable organesasi banyak dijumpai adacya pemberian wewenagn kepada Kepala Madrsah dari Yayasan lidak optinthl, dun pacla variable kepemimpinan masih banyak nnsalah kckeluargaan Wimp masalah profesional yang menjadi pertimbangan, sedangkan variable evaluasi dalam kegiatan helajar mengajar menunjukkan birangnya dukungan fasilitas dan rendahnya animo masyarakat yang masuk Madrasah Miyah ( MA ) baik dari kw alitas maupun kw antitas.

Item Type:Thesis (Masters)
Subjects:J Political Science > JA Political science (General)
Divisions:Postgraduate Program > Master Program in Public Administration
ID Code:14823
Deposited By:Mr UPT Perpus 1
Deposited On:18 Jun 2010 09:01
Last Modified:18 Jun 2010 09:01

Repository Staff Only: item control page