FRAMING, TANGGUNGJAWAB DAN PENGALAMAN DALAM PEMBUATAN KEPUTUSAN PEMBERIAN KREDIT

Sahmuddin, Sahmuddin (2003) FRAMING, TANGGUNGJAWAB DAN PENGALAMAN DALAM PEMBUATAN KEPUTUSAN PEMBERIAN KREDIT. Masters thesis, Program Pascasarjana Universitas Diponegoro.

[img]
Preview
PDF - Published Version
2311Kb

Abstract

This research is intended to examine whether experience associates with credit decision if information is framed, and whether experience associatie• with responsibility on the credit .decision. In this research, primary data were used with 240 respodent•, using empirical research method in laboratory design. The research's sample is the students of Economic Faculty of Hasanuddin University who were proxied a• inexperienced respondents and •tudents if Economics Science Institute STIM-Nitro Banking Makassar were proxied as experienced respondents. Data is analyzed using one-way analysis of variance (ANOVA) test, T-test, Chi-square test, and Simple Factorial Anova. The results show that there no difference in the experienced individual decisions and inexperienced ones, if the information presented in framing (positive and negative) and there are differences in experienced individual decisions and the inexperienced ones if individual has high and low responsibility. Penelitian ini dilakukan untuk menguji apakah pengalaman mempunyai hubungan jika informasi di framing terhadap keputusan pemberian kredit, dan apakah pengalaman mempunyai hubungan dengan tanggungjawab terhadap keputusan pemberian kredit. Dalam penelitian ini, digunakan data primer dengan jumlah responden 240, menggunakan metode penelitian empiris dalam desain laboratorium. Sampel penelitian adalah mahasiswa pada Fakultas Ekonomi Universitas Hasanuddin yang diproksi sebagai responden yang tidak berpengalaman dan mahasiswa pada Sekolah Tinggi Ilmi Ekonomi dan Perbankan STIM-Nitro Makassar yang diproksi sebagai responden berpengalaman. Hasil penelitian diuji dengan menggunakan alat uji one way analisis of variance (anova), T-test, Chi-Square test, dan Simple Factorial Anova. Hasil penelitian menunjukkan tidak adanya perbedaan keputusan individu yang berpengalaman dan tidak berpengalaman jika infonnasi disajikan dalam framing (positif dan negatif) serta adanya perbedaan keputusan individu berpengalaman dan tidak berpengalaman jika individu bertanggungjawab tinggi dan bertanggungjawab rendah.

Item Type:Thesis (Masters)
Subjects:H Social Sciences > HE Transportation and Communications
H Social Sciences > HF Commerce > HF5601 Accounting
Divisions:School of Postgraduate (mixed) > Master Program in Accounting
ID Code:13771
Deposited By:Mr UPT Perpus 2
Deposited On:08 Jun 2010 12:11
Last Modified:08 Jun 2010 12:11

Repository Staff Only: item control page