JAMIL, ABDUL (2003) ANALISIS KINERJAPEGAWAI BADANPUSAT STATISTIK KOTA SEMARANG. Masters thesis, Program Pascasarjana Universitas Diponegoro.
| PDF - Published Version 3539Kb |
Abstract
Center of Bearau Statitistic is instituent that doing of availabel data, structuring of planning, policy, information system and statistic basic is important to plan development. The one of element of Development Strategy is human resources so human resources development is very important to attensi. Limitation of the research problem is the different between employee perceive and employee expentancy on dimency of leadership, motivation, ability and perfomance on Center of Statistic Bearau. The aim of this research is analyze the different between employee expectancy with employee perceive on dimency of leadership, motivation, ability and perfomance. The sampling method that's used in this research was sensus method and quisennary. The data analyze use different test and reliability test with Cronbach alpha and validity test Center of Bearau Statitistic is instituent that doing of availabel data, structuring of planning, policy, information system and statistic basic is important to plan development. The one of element of Development Strategy is human resources so human resources development is very important to attensi. Limitation of the research problem is the different between employee perceive and employee expentancy on dimency of leadership, motivation, ability and perfomance on Center of Statistic Bearau. The aim of this research is analyze the different between employee expectancy with employee perceive on dimency of leadership, motivation, ability and perfomance. The sampling method that's used in this research was sensus method and quisennary. The data analyze use different test and reliability test with Cronbach alpha and validity test with comparing between r analyze and r product moment. The results of data analyse shows that all hypothesis are proved, thus, the conclusions are, there are different between employee expectancy with employee perceive to leadership, there are different between employee expectancy with employee perceive to employee motivation, there are different between expectancy with employee perceive to ability employee and there are different between expectancy with employee perceive to employee perfomance Badan Pusat Statistik sebagai institusi yang menyelenggarakan penyediaan data, penyusunan rencana, perumusan kebijakan, penetapan sistem informasi dan penyelenggaraan statistik dasar merupakan kebutuhan sebagai dasar perencanaan pembangunan. Pembangunan yang berkelanjutan merupakan salah satu strategi pembangunan yang dalam implementasinya mencakup salah satunya Sumber Daya Manusia (Human Resoursces). Oleh karena itu pembangunan SDM perlu mendapat perhatian seksama. Kondisi pada Sub Bagian Tata Usaha dan Sub Bagian Statistik Badan Pusat Statistik Kota Semarang yang telah diuraikan pada latar belakang masalah memberikan gambaran bahwa terdapat permasalahan yang berhubungan dengan kinerja pegawai pada Badan Pusat Statistik Kota Semarang. Permasalahan yang timbul dalam penelitian ini kemudian dibatasi hanya pada perbedaan antara kondisi yang terjadi (perceive) dan kondisi yang diharapkan (expectancy) dari pegawai pada dimensi kepemimpinan, motivasi, kemampuan kerja dan kinerja pegawai pada Sub Bagian Tata Usaha dan Sub Bagian Statistik Badan Pusat Statistik Kota Semarang. Tujuan penelitian. ini adalah menganalisis perbedaan antara harapan (expectancy) dengan persepsi (perceive) pegawai atas dimensi kepemimpinan, motivasi kerja pegawai, kemampuan kerja pegawai dan kinerja pegawai. Metode pengambilan sampel yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode sensus dan teknik pengumpulan datanya dengan menggunakan kuisener. Sedangkan analisis data menggunakan uji beda dan untuk uji reliabilitas data menggunakan Cronbach alpha dan uji validitas data dengan membandinglcan r hasil dengan r product momen. Basil analisis data menunjukkan bahwa semua hipotesis yang diajukan terbukti secara keseluruhan, sehingga disimpullcan bahwa terdapat perbedaan antara harapan dengan persepsi pegawai terhadap kepemimpinan, terdapat perbedaan antara harapan dengan persepsi pegawai terhadap motivasi, terdapat perbedaan antara harapan dengan persepsi pegawai terhadap kemampuan kerja dan terdapat perbedaan antara harapan dengan persepsi pegawai terhadap kinerja pegawai pada Badan Pusat Statistik Semarang.
Item Type: | Thesis (Masters) |
---|---|
Subjects: | J Political Science > JS Local government Municipal government |
Divisions: | School of Postgraduate (mixed) > Master Program in Administration Science |
ID Code: | 13226 |
Deposited By: | Mr UPT Perpus 1 |
Deposited On: | 03 Jun 2010 14:01 |
Last Modified: | 03 Jun 2010 14:01 |
Repository Staff Only: item control page