PRABOWO , NUR (2002) ANALISIS FAKTOR-FAKTOR YANG MEMPENGARUHI USAHA MENCIPTAKAN LOYALITAS PELANGGAN Studi Empiris pada Sidorejo Farm Karangawen Demak. Masters thesis, PROGRAM PASCASARJANA UNIVERSITAS DIPONEGORO .
| PDF - Published Version 2467Kb |
Abstract
ABSTRACT Sidorejo Farm Karangawen Demak often gets difficulties in marketing of chicken's product. It caused by less of customer loyalty. Therefore, if the harvest comes the traders won't come soon to buy their product. For this case, it causes the amount of mortality will be increasing. By developing the customer service, it hoped that the customer will be satisfy. Moreover, if the firm makes the transaction cost minimilized and the quality product increased, it can increase the customer loyalty. Method of the collecting samples uses cluster random sampling and proportional sampling. The number of respondent research is 152. Then the data are analysed by using The Structural Equation Modelling (SEM) in the framework program of AMOS 4.0. The result of analysis shows that there are the existance of goodness of fit model in the research and the significant influence model. For instance; the significant influences of quality service to customer satisfaction. Beside that, there are the significant influence of transaction cost and product quality, to customer loyalty. As a matter fact, there isn't significant influence of customer satisfaction to customer loyalty. The research also provides a conclusion, the implication of managerial, the limited research and an agenda for next research. ABSTRAKSI Sidorejo Farm Karangawen Demak sering mengalami kesulitan dalam memasarkan produknya (ayam pedaging). Hal ini disebabkan oleh kurang tingginya loyalitas pelanggan sehingga apabila tiba masa panen, pedagang tidak segera datang untuk membeli produknya dan mengakibatkan peningkatan jumlah kematian. Melalui peningkatan kualitas pelayanan diharapkan dapat meningkatkan kepuasan pelanggan dan peningkatan kepuasan pelanggan, peminimalan biaya transaksi dan peningkatan kualitas produk diharapkan dapat meningkatkan loyalitas pelanggan. Teknik pengambilan sampel yang digunakan adalah cluster random sampling dan proportional sampling. Jumlah responden yang digunakan dalam penelitfan ini adalah 152 orang. Teknik Analisis yang digunakan adalah Structural Equation Modeling (SEM) dengan program AMOS 4.0. Hasil dari analisis menunjukkan adanya goodness of fit model penelitian dan juga model pengaruh yang signifikan antara kualitas pelayanan terhadap kepuasan pelanggan. Selain itu hasil lain adalah adanya pengaruh yang signifikan antara biaya transaksi dan kualitas produk terhadap loyalitas pelanggan. Tetapi adanya pengaruh yang signifikan kepuasan pelanggan terhadap loyalitas tidak terbukti. Penelitian ini juga menyajikan kesimpulan dan implikasi manajerial, keterbatasan penelitian dan agenda penelitian mendatang.
Item Type: | Thesis (Masters) |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences > HF Commerce > HF5601 Accounting |
Divisions: | School of Postgraduate (mixed) > Master Program in Management |
ID Code: | 11160 |
Deposited By: | Ms upt perpus3 |
Deposited On: | 21 May 2010 11:13 |
Last Modified: | 21 May 2010 11:13 |
Repository Staff Only: item control page