MEMBANGUN KERJASAMA ANTARA PRODUSEN-PENGECER GUNA MENINGKATKAN KEUNGGULAN KOMPETITIF

FEBRIYANTI, YAN AMI (2004) MEMBANGUN KERJASAMA ANTARA PRODUSEN-PENGECER GUNA MENINGKATKAN KEUNGGULAN KOMPETITIF. Masters thesis, Program Pascasarjana Universitas Diponegoro.

[img]
Preview
PDF - Published Version
2342Kb

Abstract

Long term cooperation strategic has been focused dominant issues the cooperate world in the last two decades, but it has received little attention in the marketing literature. The purpose of this study is to examine the effectiveness of cooperating to achieve competitive advantages in producen — retailers relationships. The study use Structural Equation Modeling (SEM) to test the four hypothesis proposed. The result show there are a positive relationship between trust and commitment relationships ; a positive relationship between trust and cooperation; a positive relationship between commitment relationships and cooperation, and a positive relationship between cooperation and competitive advantages. The acceptable test for signification test model have done by testing goodness of fit that is GFI (Goodness of Fit Index), AGFI (Adjusted Goodness of Fit index), CFI (Comparative Fit index), RMSEA (Root Mean Square Error of Approximation), TLI (Tucker Lewis Index) and CR (Critical Ratio). Dalam 2 dekade terakhir ini, strategi kerjasama jangka panjang telah menjadi dominan isu diantara perusahaan-perusahaan global tetapi topik ini masih kurang mendapat perhatian di dalam literatur — literatur pemasnan. Tujuan penelitian ini adalah untuk menguji efektivitas kerjasama untuk mendapatkan keunggulan kompetitif dalam tiobungan kerjasama antara produsen dan pengecer. Teknik analisis dengan menggunakan Structural Equation Modeling (SEM) digunakan untuk menguji 4 (empat) hipotesis yang I elah dikembangkan. Hasil pengujian hipotesis menunjukkan hubungan yang positip antara kepercayaan dan komitmen hubungan; hubungan positip antara kepercayaan dan kerjasama; hubungan positip antara koinitmen hubungan dan kerjasama, dan hubungan positip kerjasama dan keunggulan kompetitip. Hasil komputasi untuk pengujian model menunjukkan hasil yang dapat diterima dengan menggunakan goodness of fit (Goodness of Fit Index), AGFI (Adjusted Goodness of Fit index), CFI (Comparative Fit index), RMSEA (Root Mean Square Error of Approximation), TLI (Tucker Lewis Index) and CR (Critical Ratio).

Item Type:Thesis (Masters)
Subjects:H Social Sciences > HD Industries. Land use. Labor > HD28 Management. Industrial Management
Divisions:Postgraduate Program > Master Program in Management
ID Code:10612
Deposited By:Mr UPT Perpus 2
Deposited On:14 May 2010 08:01
Last Modified:14 May 2010 08:01

Repository Staff Only: item control page