ANALISIS VARIABEL YANG BERPENGARUH TERHADAP MAT BELI KONSUMEN AUDIO MOBIL (Stud! Kasus : kios Audio Mobil di kawasan PKL Barito Semarang}

Arismunandar, Budi SUsetyo (2001) ANALISIS VARIABEL YANG BERPENGARUH TERHADAP MAT BELI KONSUMEN AUDIO MOBIL (Stud! Kasus : kios Audio Mobil di kawasan PKL Barito Semarang}. Masters thesis, PROGRAM PASCASARJANA UNIVERSITAS DIPONEGORO .

[img]
Preview
PDF - Published Version
2341Kb

Abstract

ABSTRACT The growth of business and enterprises in recent year is getting unpredictable as more and more business and enterprises engaging head to head competition to attract its customer. For this reason, therefore, it is important for company to identify factors that are crucial in influencing customer purchase behavior. The aim of this study is to analyze the influence of customer attitude, subjective norms, and behavioral control perceived by car audio customer toward customer will to purchase car audio at PICT, Barito area. Data for this study are data collection using questionnaire. Questionnaires being distributed to respondents, which are customers that engages buying activity at car audio shop at PKL Barito area, using accidental sampling in selecting them. Statistical analysis using The Structural Equation Model (SEM) from AMOS Statistic software package is employed in model and hypothetical testing on data analysis results interpretation is focused on the basic nature of marketing and strategic and its implication. The results of this research show that perceived customer behavior, subjective norms, and behavioral control indeed give influence to customer intention to purchase. Because intention also influences purchase behavior, thus it can be conclude that perceived behavior, subjective norm and behavioral control give influence to purchase behavior. Implication in this research is that subjective norms that indicated with indicator variables such as friend, family, promotion, and effort to improve social status have a relatively great influence. Therefore, there is e need to develop a strategy that stressed at subjective norm in attracting more customers. ABSTRAKSI Perkembangan duia usaha dewasa ini semakin tidak dapat diprediksikan berbagai macam usaha di bidang produk maupun jasa semakin bersaing dalam upayanya untuk menjaring konsumennya. Oleh karena itu maka sangatlah penting bagi perusahaan untuk mengetahui faktor yang sangat mempengaruhi niat membeli konsumennya. Adapun tujuan dari penelitian ini adalah untuk menganalisis pengaruh sikap konsumen, norma-norma subyektif, pengaruh kontrol keperilakuan yang dirasakan terhadap niat bell konsumen audio mobil di kawasan PKL Barito Semarang. Dalam pengumpulan data dilakukan dengan memberikan kuisioner kepada konsumen yang membeli audio mobil di kawasan PKL Barito Semarang. Responden dipilih dengan menggunakan accidental sampling. Analisis statiknya dengan menggunakan The Structural Equation Model (SEM) dari paket software statistik AMOS 4.0 yang digunakan dalam model dan pengujian hipotesis interpretasi hasil analisis data diarahlcan pada sifat dasar pemasaran dan strategik dan implikasinya. Hasil yang ditunjuldcan dari penelitian ini adalah sikap konsumen, norma-norma subyektif serta kontrol keperilakuan yang dirasakan memberi pengaruh pada niat beli konsumen. Maka dapat disimpulkan bahwa sikap konsumen, norma-norma subyektif dan kontrol keperilakuan yang dirasakan mempengaruhi niat bell konsumen. Implikasi dari penelitian ini yang dapat diambil adalah, kontrol keperilakuan yang dirasakan yang terindikatorkan dengan variabel indikator kemudahan, keamanan, fasilitas mempunyai pengaruh yang relatif lebih besar sehingga dalam menjaring konsumen perlu dikembangkan suatu strategi yang lebih menonjolkan peran norma subyektif

Item Type:Thesis (Masters)
Subjects:H Social Sciences > HF Commerce > HF5601 Accounting
Divisions:School of Postgraduate (mixed) > Master Program in Management
ID Code:10416
Deposited By:Ms upt perpus3
Deposited On:10 May 2010 10:42
Last Modified:10 May 2010 10:42

Repository Staff Only: item control page