PENGARUH ANTARA NILAI PERSONAL, STRATEGI BISNIS DAN KINERJA KREDIT ( Studi Kasus Pengusaha Kecil di Kabupaten Demak-Jawa Tengah )

SATPUTRO, IWAN ANANTO (2003) PENGARUH ANTARA NILAI PERSONAL, STRATEGI BISNIS DAN KINERJA KREDIT ( Studi Kasus Pengusaha Kecil di Kabupaten Demak-Jawa Tengah ). Masters thesis, Program Pascasarjana Universitas Diponegoro.

[img]
Preview
PDF - Published Version
2726Kb

Abstract

In many countries, the small enterprise sector is a major of source of employment, reverse generation, innovation, and technological advancement. The importance of the small enterprise sector to economic development cannot be overemphazed. In some industries, small enterrprises are more effective at servicing customer than large firms. The aim of the research was to test empirically the effects among personal values, business strategy and credit performance. The research fills gaps in empirical research on strategy and strategic management in small firms. The data were examined using Structural Equation Modelling ( SEM ). The questionare were distributed to 115 small business owner/manager in Demak, Central Java. The author offers empirical finding and conclusion on the critical roles personal values, business strategy and credit performance. Recommendation are made in the areas of government policy, financial institution and management assistance to small firms. Di banyak negara, usaha kecil merupakan sektor usaha yang dominan dalam hal ketenaga kerjaan, inovasi dan pengembangan teknologi. Oleh sebab itu sektor usaha kecil dalam pembangunan ekonomi tidak dapat diabaikan. Dalam beberapa sektor industri, usaha kecil ternyata lebih efektif dalam memenuhi kebutuhan konsumen bila dibanding usaha skala besar. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk menguji pengaruh antara nilai personal, strategi bisnis, dan kinerja kredit. Penelitian ditujukan untuk melengkapi gap yang ada dalam penelitian empiris dalam hal strategi dan manajemen stratejik. Data diuji dengan menggunakan Structural Equation Modeling ( SEM ) sedangkan kuesioner disebarkan kepada 115 pengusaha kecil di Kabupaten Demak, Jawa Tengah. Peneliti mengemukakan penemuan empiris dan kesimpulan pada peran secara kritis antara nilai personal, strategi bisnis dan kinerja kredit.

Item Type:Thesis (Masters)
Subjects:H Social Sciences > HD Industries. Land use. Labor > HD28 Management. Industrial Management
Divisions:Postgraduate Program > Master Program in Management
ID Code:10020
Deposited By:Mr UPT Perpus 2
Deposited On:04 May 2010 14:16
Last Modified:04 May 2010 14:16

Repository Staff Only: item control page